Ca un copil să iubească natura, trebuie mai întâi să o cunoască

Ca un copil să iubească natura, trebuie mai întâi să o cunoască. Să respire aer curat. Să se bucure de vânt. De ploaie. De curcubeu. Să vadă pomi înfloriți și flori îmbobocite, gata, gata, să se desfacă. Să simtă cum iarba îi gâdilă tălpile. Să alerge printre frunze. Să se cațere în copaci. Să stea întins în iarbă cu ochii spre stele, să caute Carul Mare și să viseze cu ochii spre cer până pleoapele-i cad grele și va adormi în sunet de greierași. Va alerga după fluturi, va asculta zumzăitul albinelor, va ține în palmă gărgărițe și le va cânta.

07:30 dimineața. București. Ești în trafic, în drum spre grădinița copilului și serviciu. La 08:30 ar trebui să fii la muncă. Abia te miști în trafic. Nici nu te mai enervezi. Asta se întâmplă în fiecare zi. Trebuie să lași mai întâi copilul la grădiniță, apoi o iei spre muncă. Alte semafoare, alte cozi, alte minute și minute, care trec, în timp ce viața se derulează într-o mașină.

Copilul este în spate, în scaunul de mașină. Te uiți în oglinda retrovizoare și îl vezi cum se preface că desenează o floare pe geam. Zâmbești și te gândești că ai vrea să trăiască într-o societate care arată altfel.

Asculți radio-ul. Încep știrile și dai sonorul un pic mai tare.

”Bucureștiul este în topul orașelor cu aerul cel mai poluat conform unui studiu realizat de o organizație elvețiană, care culege date despre calitatea aerului la nivel global. Organizația a monitorizat 22 de orașe din România. Iași, Cluj, Brașov și București sunt cele mai poluate orașe din România.”

Ești la același semafor. Înaintezi greu. E o dimineață foarte aglomerată. Te uiți iar la el, în spate, și te gândești că poate el va respira un aer mai curat, va sta mai puțin în trafic, poate măcar copiii lui se vor duce cu bicicletele la școală, se va bucura de natură și în oraș.

Atunci îți vine ideea: ca un copil să iubească natura, trebuie mai întâi să o cunoască. Încerci să îți aduci aminte când ai văzut un fluture ultima dată, când ai auzit un zumzet de albină. Dar un curcubeu?

Copilul tău ar trebuie să se bucure de natură, de iarbă și roua de dimineață. Să vadă copaci în oraș și să respire. Să respire aer, nu noxe. Să se trezească dimineața și să tragă adânc aer în piept, să își încarce bateriile pentru o nouă zi. Și în societatea în care va trăi el, să își încarce și mașina …

Viitorul este e-Mobility

Dacă ești din București și ești șofer, te anunț că anul trecut ai pierdut, stând în trafic, 27 de zile. Un producător nemțesc de sisteme de navigație a făcut acest studiu. Ai citit bine. Aproape o lună ai pierdut-o așteptând în trafic. Așa că ai toate șansele, fie că ai copii sau nu, să fii chiar tu șoferul din povestea de mai sus. Și cam aceeași situație cred că este în majoritatea orașelor mari din România. Și la fel este și în Europa, și la fel este și în America … la fel este în lume.

Progresul economic a dus la dezvoltarea segmentului de vânzări auto. Este normal. Acest lucru înseamnă dezvoltare, dar în drumul nostru am uitat să avem grijă și de natură, astfel că industria de Automotive a contribuit la degradarea mediului înconjurător și la alterarea calității aerului. Tocmai de aceea mai toate companiile din Automotive adoptă acum strategii de e-Mobility.

O societate e-Mobility este una în care grija față de natură este mai mare. În care progresul economic nu mai afectează natura ci lucrează pentru ea și cu ea. Asta înseamnă, pe scurt, e-Mobility. O societate care pune accent pe ecologie, inclusiv când vine vorba despre vehicule.

Marile companii din industria Automotive se îndreaptă spre e-Mobility, pentru că viitorul este al mașinilor electrice. Toate aceste companii se gândesc deja la cum va arăta viitorul și cum pot contribui la dezvoltarea unei societăți e-Mobility.

În România, Auto Schunn este partener autorizat Mercedes-Benz și sărbătorește 25 de ani de activitate pe piața auto de la noi. Și pentru că viitorul este electric, aniversarea celor de la Auto Schunn coincide cu pasul pe care îl face brandul Mercedez-Benz spre conceptul de e-Mobility. În iunie, Mercedez-Benz va lansa noul SUV electric Mercedez-Benz EQC, o nouă clasă de autoturisme propulsate în proporție de 100% electric.

Și la nivel global trendul este spre vehicule electrice, iar potențialul pieței este în creștere. Conform unei publicații nemțești, în 2020 vânzările auto electrice vor ocupa 10-15% din piață. Să ne pregătim pentru un viitor electric!

e-Mobility o necesitate

E-Mobility nu este doar un trend când vorbim despre viitor, este o necesitate. Timpul pe care îl pierdem foarte mult în trafic, poluarea tot mai mare care nu ne afectează doar pe noi, ci și animalele, plantele și clima fac din această direcție de viitor, o necesitate.

Animalele și fauna au de suferit din cauza poluării. Nu întâmplător am spus că un copil, în viitor, ca să iubească natura, trebuie mai întâi să o cunoască. Dacă nu ne îndreptăm spre o societate e-Mobility, nu vor mai avea ce natură să cunoască, pentru că poluarea poate schimba peisaje, otrăvi solul și apele, omorâ plante și animale. Poluarea aerului accelerează și ea schimbările climatice și contribuie la creșterea temperaturilor peste tot pe glob.

Oamenii care locuiesc în locuri foarte poluate au cu 20% risc mai mare să se îmbolnăvească de cancer la plămâni sau de alte boli respiratorii. Așadar … un viitor electric, este un viitor sigur pentru noi și pentru planetă.

O societate care îmbrățișează conceptul de e-Mobility

Ca să înțelegeți și mai bine cum îmi imaginez o societate e-Mobility, am să vă spun o poveste. Eram prin clasa a 7-a și voiam să învăț limba franceză mai bine, așa că mă uitam des pe postul de televiziune TV5. Acolo am văzut un reportaj făcut la o școală din Olanda. Copiii se duceau la școală cu bicicletele și fiecare școală avea parcare pentru biciclete. Am rămas foarte uimită, la acea vreme. Dar acum, așa poate arăta o societate care îmbrățișează conceptul e-Mobility.

Așa îmi îmaginez o societate e-Mobility. Una, în care copilul meu se poate duce la școală cu bicicleta și fiecare școală din România are parcare specială de biciclete.  Soțul meu se duce la serviciu cu o mașină electrică. Iar pentru asta ar exista și o infrastructură bine pusă la punct, cu stații de încărcare peste tot.

Deja există în România astfel de stații de încărcare. Sunt, deocamdată, peste 2000 de stații. Dealerul Auto Schunn, partener autorizat Mercedez-Benz, deține două stații de încărcare electrică în fiecare dintre centrele sale de vânzări auto din Arad, Deva, Suceava, Sibiu și Timișoară. Într-o societate e-Mobility vor fi peste tot. Astfel, vom putea pleca cu mașina electrică în vizită la bunici sau în orice excursie prin Europa.

În orașele mari ne vom putea plimba cu autobuzele electrice. Tot transportul public va fi electric, în toate orașele.

Ne vom bucura de natură, chiar și în orașele mari. Nu vor mai fi emisii de carbon, astfel că vom putea respira aer curat. Vom putea trage adânc aer în piept. Fără emisii de carbon aerul nu va mai fi poluat și atunci într-o societate e-Mobility nu vor mai fi schimbări climatice atât de mari, animalele și fauna nu vor fi afectate.

Zgomotul va fi mult redus, chiar aproape de zero. Mai știi că la început era întrebarea când ai auzit ultima dată un zumzet de albine. Într-o societate e-Mobility, îmi închipui că poți auzi albinele și într-un oraș mare și aglomerat.

Societatea e-Mobility este cea spre care ne îndreptăm și … aceasta este direcția bună pentru noi, copiii noștri, natură, mediu.

 

Articol scris pentru Spring SuperBlog

Sursă foto gărgăriță: arhivă personală

Sursă foto mașină: Auto Schunn – Mercedez -Benz EQC

Surse de informare: www.airvisual. com (calitate aer); www. stirileprotv.ro (calitate aer); www.business-review.eu (trafic București); www.canada.ca (animale și faună afectate de poluare); www.dosomething.org (populația afectată de poluare); www.atkearney.de (piața vehicule electrice)

14 comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *