Cum reclamele luminoase pot schimba fața orașului

Când mă gândesc la reclamele luminoase stradale am în minte imaginea aceea din filmele americane în care cineva ajunge pentru prima dată în New York sau Las Vegas și se uită uimit prin geamul unui taxi galben la toate reclamele colorate și luminoase care fac orașul să vibreze. Îi dau un aer modern și atrăgător.

Când eram studentă și am ajuns și eu într-un oraș mare, adoram să mă plimb seara pe unul din bulevardele centrale datorită firmelor luminoase, care dădeau orașului un farmec aparte. Mă simțeam ca în filmele acelea americane, de data aceasta eu personajul principal.

Dacă v-aș întreba ce reclamă luminoasă știți sau pe care ați ținut-o minte ușor, probabil cel mai întâlnit răspuns ar fi afișajul electronice sau cel cu LED de la farmacii. Știți crucea aceea cu verde, inconfundabilă. De câte ori sunt într-un loc nou și caut o farmacie ridic capul să văd o astfel de reclamă luminoasă și mă îndrept spre ea.

Ori ceasurile stradale de pe lângă gări sau din zonele intens circulate. Cu siguranță v-ați uitat măcar o dată la un astfel de ceas pentru a vedea ora sau temperatura de afară.

(Sursă foto: SmarSoft.ro)

Pe lângă faptul că înfrumusețează orașul, astfel de reclame luminoase, panouri LED ori reclamele LED sunt și de ajutor. Pentru firmă și pentru populație.

Publicitatea outdoor este cel mai vechi mediu de reclamă din lume prin care se transmite un mesaj publicitar, iar rolul acestor reclame stradale este de a prezenta cât mai convingător anumite produse sau servicii către cumpărători.

Încă din perioada antică sau cea medievală erau reclame stradale. De exemplu, în vechea Romă mesajele erau pictate pentru promovarea jocurilor publice sau a afacerilor locale. De-a lungul timpul acest tip de reclame au evoluat atât de mult, până am ajuns să vorbim acum de panouri publicitare cu LED, care dau orașelor un aer modern și luminează străzile.

(Sursă foto: SmarSoft.ro – pagina de Facebook)

Publicitatea outdoor din România a evoluat de-a lungul ultimelor decenii, iar acest lucru și datorită tehnicii moderne. Acum există soluții de afișare cu LED și reclame luminoase pentru mediul extern, cu tehnologii premium, care promovează diverse servicii și produse. Și pentru că tehnologia avansează tot mai mult și reclamele luminoase vor evolua de-a lungul timpul.

Dacă privim din istoria antică și până în prezent, vedem cum de la simple plăcuțe, reclamele stradale au evoluat până la cele cu LED-uri, care luminează noaptea. Este un semn al evoluției tehnologiei, iar acum se lucrează la niște mini-sateliți care să orbiteze la 400-500 km deasupra Pământului și care vor avea niște panouri reflectante ce vor capta lumină solară și o vor converti în imagini pixelate cu diferite spoturi publicitare. Asta înseamnă că peste câțiva ani s-ar putea să vedem reclame luminoase care vor rula pe cerul nopții.

Acum poate părea SF, dar dacă ne uităm cât de repede avansează lucrurile datorită tehnologii, orice este posibil.

Am să vă invit acum la o plimbare în orașul meu. Un oraș cu trei bulevarde, ca să vedeți ce mult se schimbă aspectul exterior datorită acestor reclame luminoase.

Deși am trecut zilnic pe bulevardul central, abia după ce am devenit mamă am fost foarte atentă la aspectul lui. Ieșeam cu Natalia la plimbare și mergeam ore întregi prin tot orașul. Intram pe bulevard și jumătate din el arăta foarte modern. Cu farmacii, fast-food-uri, supermarket-uri, toate cu reclame luminoase și colorate, care îi dădeau un aspect modern. Seara se lumina frumos și îmi plăcea când treceam pe acolo. Pe la mijlocul bulevardului câteva magazine cu aspect învechit, apoi unul modern și din nou câteva magazine cu vitrine vechi, cu tencuială care stătea să cadă, iar în locul firmelor luminoase, niște bannere atârnate.

Abia atunci, în plimbările mele lungi de-a lungul și de-a latul bulevardului, am observat cum pare rupt în două. Și din nou, intrarea frumoasă spre parc, mall-ul, primăria, biblioteca și apoi blocuri. Dar partea aceea tare arâta urât. Nu se potrivea cu restul bulevardului. Până într-o zi. Într-un spațiu s-a deschis o farmacie nouă. Geamuri mari, tencuială nouă și o reclamă luminoasă. La ceva timp, exact lângă farmacie, spațiul de acolo se renova. La fel, geamuri mari, lumini puternice și o reclamă cu LED. Aspectul acestei părți a bulevardului se schimba. Mai rămăsese un magazin de haine pentru copii, care nici nu se mai zărea între aceste spații comerciale modern amenajate, cu reclame luminoase. La scurt timp, magazinul a intrat în renovări și acum are și el un aspect modern. Bulevardul are un alt aer, iar magazinul fără identitate care mai rămăsese în jur, s-a integrat în peisaj.

Iată cum acest tip de reclamă stradală a devenit un mijloc eficient de promovare, dar în același timp dă și un aspect modern orașelor. Cel cu magazinul de haine pentru copii a descoperit singur că aceste reclame luminoase sunt o metodă eficientă și rafinată de promovare, în momentul în care aproape că nici nu se mai vedea de celelaltate firme din jurul lui.

În acest fel reclamele luminoase și panourile publicitare cu LED-uri au devenit tot mai populare și eficiente în dezvoltarea și promovarea business-urilor.

(Sursă foto: SmarSoft.ro – pagina de Facebook)

Și pentru că fiecare antreprenor ține la business-ul lui, vedeți și în exemplul de mai sus cu magazinul, pentru a realiza astfel de reclame cu LED-uri trebuie să apelați la cei care pun semnul egal între firma lor și calitate. Așa sunt cei dei de SMARSOFT, care folosesc tehnologii premium și realizează orice tip de afișare cu LED-uri, reclame luminoase pentru mediul extern, pentru mediul industrial, ceasuri stradale, afișaje electronice, cu o durabilitate de viață de peste 12 ani. Ei folosesc LED-uri de cea mai bună calitate și au o arhitectură proprie. Asta pentru că știu că fiecare își dorește ce este mai bun pentru afacerea proprie.

(Sursă foto: SmarSoft.ro – logo)

Fața bulevardului din orașul meu s-a schimbat datorită acestor reclame luminoase. Acum înteg bulevardul are un aspect modern. Cei cu viziune au ales reclamele luminoase, iar ceilalți și-au învățat lecția despre promovarea afacerii, luând exemplu de la business-urile din jur.

Cu siguranță viitorul va fi luminat… cu LED-uri.

(Sursă video: Canalul de Youtube: Smarsoft Electronic)

Articol scris pentru SuperBlog 2019.

Surse informații despre istoria publicității stradale: Wikipedia.org

 

5 comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *